Monday, September 10, 2012

Dekoratif Pizza Tarifi


Dekoratif  Pizza Tarifi,

Lezzetli Eller sayfa sahibesi Sevgili Dilek Çengel hanımın sayfamıza hediyesidir.

https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/lezzet.tutkunu



Bu çok şık tarifi hediye ettiği için sevgili Dilek hanıma teşekkürler. Kendi fotoğrafları ve anlatmı ile işde tarifimiz.








DEKORATİF PİZZA

Malzemeler:

hamuru için:

1 su bardağı ılık su

yarım su bardağı ılık süt

yarım çay bardağı zeytinyağı

bir paket yaş veya insant maya(hamuru fazla yumuşak sevmeyen yarım maya kullansın)daha çıtır oluyor


bir çay kaşığı tuz,3-4 Su bardağı. aldığı kadar un

İÇİ İÇİN:

sucuk,mantar,paprika biber,zeytin,kaşar ve tulum peyniri

mısır tanesi,kekik,bir domates rendesi,1 tatlı kaşığı salça.evinizde ne varsa onu kullanabilirsiniz,hepsi şart değil veya damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz..

YAPILIŞI:

hamur malzemesini yoğurup 2 saat kadar bekletip mayasını ve dinlenmesini bekleyelim.hamurdan cevizden daha büyük parçalar koparıp yuvarlayalım...en alta merdane yardımıyla bir hamuru büyültüp döşeyelim.









 
diğer hamurları ben biraz açıp içine peynir ,zeytin ,kekik ve sucuk koyup kapattım tepsinin kenarlarına dizdim.sizler dilerseniz boş bırakıp ekmek niyetinede tüketebilirsiniz..domatesi rendeleyip salça, kekik ve biraz tuzla karıştırıp tepsinin dibindeki hamura sürdüm.sırasıyla diğer sebzeleri doğrayıp sucukla birlikte tepsinin ortasını doldurdum.en üstüne kaşar peyniri rendeleyip önceden ısıttığım 200 derece fırında pişirin.



AFİYET OLSUN..



NOT:ben fotoğrafını çekeceğim için hamurların üstüne yumurta sürdüm,sizler dilerseniz hafif parlasın diye biraz ayran veya yoğurt sürebilirsiniz...

Dilek Çengel...


No comments:

Post a Comment